۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۰۹۱۴۰
آیت الله امامی کاشانی:

حرکت رهبر انقلاب کاملا در امتداد خط امام است | مقاومت مشکلات را حل می کند

حرکت رهبر انقلاب کاملا در امتداد خط امام است | مقاومت مشکلات را حل می کند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت، مسؤولان و احزاب سیاسی کشور با رهبری هم صدا باشند، تأکید کرد که حرکت رهبر انقلاب کاملا در امتداد نهضت امام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه انسان با روزه ماه مبارک رمضان سرمایه های معنوی به دست می آورد، گفت: انسان باید همواره درصدد آن باشد که این سرمایه عظیم را تا سال آینده برای خود حفظ کند.

وی با بیان آیه 105 سوره مبارکه توبه، خداوند و ملائکه را شاهد و ناظر همه اعمال انسان دانست و اظهار داشت: یکی دیگر از کسانی که همواره شاهد و ناظر اعمال انسان است، امام زمان(عج) هستند؛ اگر انسان اعمال شایسته انجام دهد، ایشان در حق او دعا می کنند؛ اعمال ناشایسته ای که از ما سر می زند ایشان را به شدت رنجانیده و سبب دوری میان ما و وجود نورانی حضرت(عج) می شود.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: ما باید رابطه خود را با حضرت ولی عصر(عج) تقویت کنیم و بدانیم که این تقویت رابطه تنها از طریق رسیدگی به مشکلات مردم، صله ارحام و اعمال صالح ایجاد می شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زکات فطره نماد توجه به فقرا است، تأکید کرد: ما باید از زکات فطره درس بگیریم تا در سایر ایام سال نیز به سفره فقرا نیز توجه داشته باشیم؛ انسان نباید تنها به فکر جمع آوری اموال و ثروت باشد، بلکه باید از سایر مؤمنان نیز دستگیری کند تا وارد وادی بندگان شایسته خداوند شود.

به گزارش رسا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تقدیر و تشکر از حضور گسترده ملت شریف ایران و مسلمانان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: می دانیم که همه این قدوم و حرکات مورد عنایت خاص امام زمان(عج) قرار می گیرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین ضمن اشاره به قیام خونین 15 خرداد برای شهدای این قیام  و همچنین شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون آرزوی علو درجات کرد.

وی با بیان اینکه محور سخنان رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام خمینی(ره) پیرامون مقاومت بود، ابراز داشت: بر اساس آیات قرآن کریم، امت اسلام نباید از کید دشمن هراسیده و با استکبارگران و زورگویان سازش کنند؛ امت اسلامی نباید از متجاوزان و مستکبران دعوت به صلح و سازش به عمل آورند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به صورت کامل در خط و مسیر امام راحل قرار دارند، تأکید کرد: تأکید بر مقاومت همواره در سخنان نورانی امام خمینی(ره) به چشم می خورد؛ سخنانی که رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام(ره) مطرح کردند، کاملاً در امتداد تأکیدات حضرت امام(ره) بود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز مستضعفان جهان در حال پیوستن به جریان انقلاب اسلامی هستند و این موضوع همواره در سخنان امام خمینی(ره) پیشبینی شده بود؛ امروز تنها راه پیروزی امت اسلام مقاومت است.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات امام راحل، امروز ما راهی جز مقابله با مستکبران و مقاومت در برابر دشمن نداریم؛ امروز دشمن با سطح وسیع تر و گسترده تری درصدد تحمیل فشارهای همه جانبه بر ملت ایران برآمده است، اما به فضل خداوند همه این مشکلات بر طرف خواهد شد.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به تأکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه رونق تولید ابراز کرد: اگر با دشمن مقابله کرده و در برابر آن مقاومت داشته باشیم همه مشکلات اقتصادی حل می شود؛ امروز سرمایه گذاران باید در کشور سرمایه گذاری کرده و به مسأله تولید توسعه بخشند؛ دولت باید با اعطای تسهیلات از تولیدکنندگان حمایت کنند تا تولید و اشتغال بالا رفته و مشکلات کشور کم شود.

وی کمک به رونق تولید را وظیفه ای همگانی دانست و با بیان اینکه یکی از موانع رونق تولید مسأله مالیات است، بر ضرورت اصلاح قانون مالیاتی کشور تأکید کرد و گفت: امروز مسؤولان باید موانع پیش روی رونق تولید را بردارند، هر کجا جلوی رونق را می گیرد، باید برداشته شود؛ ممیزان مالیات باید با کسانی که نمی توانند مالیات بپردازند مساعدت کنند تا مغازه هایشان به تعطیلی کشانده نشود؛ وزارت اقتصاد و امور دارایی باید برای این مسأله چاره ای بیاندیشد.

آیت الله امامی کاشانی در پایان با تأکید بر اینکه انتظار اسلام این است که همه ملت، مسؤلان و همه احزاب سیاسی با هز سلیقه ای که دارند با رهبر معظم انقلاب هم صدا باشند، یادآور شد: امروز باید همه دنیا بدانند که شعار همه ملت ایران مقاومت در برابر دشمن و مقابله با زورگویی ها است./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات